כדאי לאגור מוצרים במבצע? לא תמידכפי שכבר ברור לכל קוראי הבלוג, אני מאוד אוהב מבצעים. לא כל מבצע באמת שווה, אבל מעקב נכון, במיוחד אחרי המוצרים שנמצאים כמעט תמיד במבצע, מאפשר לקנות בהוזלות אמיתיות (לפחות אל מול המחיר ה"רשמי", הגבוה של המוצרים).

אלא שעם מבצעים, עולה תמיד השאלה – האם כדאי לקנות כמה פריטים של המוצר שנמצא במבצע, כשהמחיר משתלם? האם כדאי לאגור ערימות של בקבוקי שמפו או חבילות פסטה, כשהמבצע באמת שווה?

התשובה שלי היא, כמובן – זה תלוי. ראשית, עפ"י השיטה שלי לחיסכון בסופר, בכל שבוע יש לי תקציב מוגדר לקניה בסופר, ואעשה כל מאמץ שלא לחרוג מהתקציב השבועי הזה – גם אם יש מבצע שווה במיוחד. זה אומר שאם בגלל המבצע אני חורג ממסגרת התקציב – אאלץ להוריד משהו אחר מרשימת הקניות של אותו שבוע, או פשוט לא לא לקנות את המוצר שבמבצע. זה אומר שאם נניח תכננתי השבוע לקנות מיכל אחד של ג'ל גילוח, והוא נמצא בהוזלה יפה – לא אקנה מיכל אחד נוסף, אם זה מעביר אותי מעל תקציב הסופר השבועי שלי.

בנוסף, חשוב לזכור שלרוב המוצרים (במיוחד אוכל, אבל לא רק) יש תאריך תפוגה. יצא לי כבר יותר מפעם אחת להגיע אל אמא שלי, ולמצוא בארונות פסטה שנקנתה מתישהו במבצע – אבל תוקפה פג כבר לפני שנה, והיא הושלכה אל האשפה. ויש גם מוצרים שמחזיקים הרבה זמן בהתאם לשימוש האישי שלכם – בקבוק שמפו, למשל, יכול להחזיק אצלנו בבית כמה חודשים טובים. אם אקנה שלושה בקבוקים בגלל מבצע כזה או אחר, אתקע עם סטוק של שמפו ל… שנה. עם הכסף הזה, אני יכול לקנות בינתיים משהו שנחוץ בצורה יותר מיידית.

ככלל, אני מנסה לשמור תמיד "עותק" אחד סגור בארון – וברגע שאני פותח אותו, אני מתחיל לחפש מבצע חדש על המוצר. כך למשל, כשאני פותח את קופסת המיונז שחיכתה בארון, אני מתחיל לחפש מבצע חדש על מיונז. מכיוון שאני משתדל לא לקנות אף פעם מיונז ביותר מ-10 שקלים, יש לי עכשיו שבועיים-שלושה לחפש מבצע מתאים. וכמעט תמיד אני אמצא. אותו דבר עם השמפו, או קרם הגילוח, או נייר הטואלט – מצד אחד אני לא מחכה עם הקניה לרגע האחרון (כדי שלא אתקע בלי מבצע) ומצד שני אין שום סיבה לממן את האשראי של הסופר ולקנות סטוקים על גבי סטוקים מראש.

אם יש מוצרים שאנחנו מחסלים בתדירות קצת יותר גבוהה, אני מתגמש קצת עם הכמות שבארון. כך למשל אם אמצא מבצע ראוי על שלוש חבילות פסטה, אקנה שלוש חבילות (בתנאי שאני לא חורג מהתקציב השבועי!). כשאפתח את החבילה האחרונה – אתחיל לחפש מבצע חדש. פעמים רבות נשמעת אצלנו בבית ההכרזה "פתחתי את הבקבוק האחרון של הקטשופ!", וכך אני יודע שהגיע הזמן להתחיל לחפש מבצע חדש על קטשופ.

חשוב כמובן לזכור, שכדי שהמבצע יהיה משתלם בכלל – אתם צריכים לדעת מה המחיר הרגיל של המוצר שאתם קונים, ובכמה הוא נמכר במבצעים בדרך כלל. כזכור, אם השמן עולה בלי מבצע 10 שקלים, ומוכרים לכם "1+1 בחינם!" כשאחד עולה כביכול 20 שקל – אז אין פה מבצע בכלל, ואתם סתם אוגרים בלי סיבה. לכן, חשוב שתלמדו להכיר את סוגי המחירים במוצרים שאתם קונים.

ועוד הערה קטנה – כדי למקסם עד כמה שאפשר את המבצעים, בלי הצורך לאגור יותר מדי, חשוב להיות מוכנים לדלג בין מותגים שונים. אם אתם מוכנים לקנות אך ורק קטשופ של חברת מסויימת, או מרכך כביסה של מותג ספציפי – במקרה כזה, יהיה לכם יותר קשה למצוא את המבצעים בדיוק בזמן שבו אתם צריכים אותם. כשזה המצב, אפשר לאגור קצת יותר כשיש מבצע שווה במיוחד (לא להגזים!), אבל בכל מקרה, העצה שלי היא עדיין לא להיצמד למותג אחד, עד כמה שאפשר. מצד שני, חשוב להיזהר עם מותגים שאתם לא מכירים עדיין – אם זה מוצר שטרם ניסיתם, אין טעם לקנות 3 חבילות ואחרי הפתיחה לגלות שהוא לא טעים או לא מנקה טוב.

לסיכום, אגירה מוגבלת של מבצעים שבאמת שווים לכם, בהחלט יכולה לעזור לחיסכון הכללי בסופר. אבל אם לא תשימו לב, תמצאו את עצמכם עם ארונות מלאים במוצרים בכמות שאתם לא ממש צריכים בזמן הקרוב, שלא לדבר על כך שאולי בינתיים יצוץ מבצע חדש ושווה יותר על מוצר שכבר קניתם ב"מבצע" יקר. והכי חשוב: לקנות במבצע זה טוב ונחמד, אבל אם בגלל המבצע בסופר לא יהיה לכם כסף לשלם את חשבון החשמל, או שהאוברדראפט בבנק גדל – המבצע לא שווה את המאמץ, וגם לא שווה את הריבית שתשלמו על המינוס שתפח.

Pin It on Pinterest