קופונים לסופר, לסופר-פארם ועודעד לפני כמה שנים, התביישתי להשתמש בקופונים לסופר. או יותר נכון, התביישתי לשבת בבית ולגזור קופונים מתוך עיתונים וחוברות (או לחפש ולהדפיס מהאינטרנט). משום מה, קופונים נתפסים כאן כמשהו שרק אמהות אמריקאיות מטקסס עושות – יושבות וגוזרות קופונים.

ובגלל שהשימוש בקופונים לא כל כך נפוץ כאן, גם המבחר לא גדול במיוחד. ועדיין – בשנים האחרונות המגוון התרחב, והיום גם אפשר למצוא קופונים דרך האינטרנט, אז בכלל כבר אין לכם תירוץ לא להשתמש בהם, במיוחד כשהם מאפשרים בחלק מהמקרים חיסכון אמיתי. (צריך לזכור שאני לא מדבר על חוברות המבצעים ה"רגילות" של הסופרים – אלא על קופונים איתם צריך להגיע ממש לחנות, ואז לקבל הנחה "מיוחדת")

למה החברות מחלקות לכם קופונים?

קופוני הנחה הם בסך הכל סוג נוסף של פרסומת. לפעמים הקופונים עוזרים לדחוף מוצר חדש, שאולי לא הייתם קונים במחיר הרגיל שלו, כי לא הכרתם אותו עד היום. אבל גם כשהמוצר לא חדש, ויש לו תחרות על המדף, ברגע שיש לכם קופון לאותו מוצר – סביר להניח שתבדקו קודם כל אותו בסופר, כי חבל "לפספס" את ההנחה שקיבלתם.

וברגע ששמתם לב למוצר, וברגע שקניתם אותו – יש סיכוי טוב שתקנו אותו גם בפעם הבאה, בלי הקופון, כי כבר למדתם לאהוב אותו/להשתמש בו. כך שלמרות הפרצוף שתעשה לכם הקופאית (לפעמים) – הסופר והיצרן בהחלט מרוויחים מהקופון.

איפה אפשר למצוא קופונים?

1. באינטרנט – יחסית למדינה שלא משתמשת הרבה בקופונים, הרשת הישראלית מלאה משום מה בבלוגים שעוקבים ומפרסמים קופונים שונים. אני מקפיד לבדוק כל יומיים-שלושה מספר בלוגים כאלו, שלעיתים מקשרים לקופונים ישירות באתרי החברות, ולעיתים אפילו סורקים קופונים מודפסים. שלושת הבלוגים שאני נוהג לבדוק (והם מתעדכנים בתדירויות שונות):

כדאי גם לבדוק את עמודי הפייסבוק של הסופרמרקטים הגדולים.  למשל בעמוד של השופרסל יש קופון שמתעדכן פעם-פעמיים בחודש. ואותו דבר גם בעמוד של מגה.

2. בעיתונים – כדאי להציץ לפעמים בעמוד האחורי של העיתון – לעיתים מסתתרים שם קופונים של הסופר-פארם. ומידי פעם, הסופר-פארם מצרפים חוברת קופונים לעיתוני סוף השבוע.

3. מועדוני הלקוחות – אם אתם חברים במועדוני הלקוחות של הסופרים (ואם החברות היא בחינם – אז לכו על זה, אין מה להפסיד, ולפעמים זה גם משתלם), תקבלו לעיתים קופונים בדואר. המועדון של השופרסל שולח קופונים משתנים כל חודש, והרבה פעמים הם משתלמים. המועדון של מגה, נזכר בי משום מה בערך פעם בשנה.

איך להשתמש נכון בקופונים?

1. לקנות רק מה שצריכים – אם קיבלתם קופון מדהים וחסכוני במיוחד על חיתולים – אבל אין לכם ילדים בבית – לא תקנו חיתולים רק בגלל הקופון, נכון? אז את העצה הזו חשוב ליישם לגבי כל הקופונים שתקבלו. גם אם הקופון מאוד מפתה, אם מדובר במוצר שאתם לא צריכים, וגם לא תצטרכו בשבועות הקרובים – אל תלכו לסופר להוציא כסף מיותר.

2. לבדוק את המחירים – באחד המקרים קיבלתי קופון הנחה על קטשופ לאחד הסופרים. הנחה של – שימו לב – 50 אחוז! על פניו, זה נשמע מאוד משתלם. אלא שאז גיליתי שבאותו חודש, ניתן היה לקנות את אותו קטשופ ממש, בלי קופון, ברשת אחרת – במחיר יותר זול מהמחיר אחרי הקופון. לכן, רק בגלל שקיבלתם קופון, לא אומר שאתם צריכים לסמוך על מחיר ה"מבצע" הזה בצורה עיוורת.

3. לקרוא את האותיות הקטנות – לקופונים יש תמיד תאריך פקיעת תוקף, אז שימו לב אליו. בנוסף, לפעמים יש תנאים שונים ומשונים למימוש הקופון – לקנות מעל סכום מסוים, להשתמש רק בתת-רשת אחת של הרשת (נניח רק בשופרסל דיל ולא בשופרסל שלי), וכו'.

4. להתעקש בקופה – אחת הסיבות שלאנשים אין כוח להתעסק עם קופונים, היא שבהמון מקרים משהו נתקע איתם בקופה. "הקופון לא עובר", "המבצע נגמר", "רק הקופאית הראשית יודעת" – ובינתיים האנשים האחרים בתור מתחילים להתרגז, הקופאית עושה פרצוף חמוץ… ואתם מחליטים לוותר על השימוש בקופון ולקחת את המוצר במחיר מלא.

אז בשום אופן לא לוותר – אם קראתם את האותיות הקטנות, ואתם יודעים שאין שום סיבה שהקופון לא יעבוד – תתעקשו. אם הקופאית צריכה להביא את הקופאית הראשית, שתביא אותה. אם אתם צריכים ללכת בעצמכם לקופה הראשית כדי להפעיל את הקופון – תלכו לשם. ולא משנה כמה פרצופים יעשו לכם.

באחד המקרים סובבו אותי בין 3 קופאיות שונות בסופר, עד שבסוף הקופאית הראשית הצליחה איכשהו להפעיל את הקופון, תוך כדי שהיא מסננת לעברי בזלזול "זו הנחה של שקל וחצי" . אז כן, זו הייתה הנחה רק של שקל וחצי, אבל העניין הוא עקרוני – אני מגיע במיוחד עם הרבה קופונים במהלך החודש, אני לוקח מוצר ספציפי דווקא בגלל שיש לו קופון, ואם אוותר פעם אחת, אתחיל לוותר תמיד. אז בבקשה, גם את ההנחה של השקל וחצי – שאתם הצעתם לי מלכתחילה עם הקופון – אני רוצה לקבל.

Pin It on Pinterest