השקל
  • עמוד הבית
  • חדש באתר? התחל כאן
  • אודות
  • קטגוריות
    • איך לחסוך
    • יוצאים מהחובות
    • מרגיז!
    • צדק חברתי
    • סיפורי סופרמרקט
    • ביקורות והמלצות
  • עמודי מבצעים של רשתות
  • המלצות
  • צרו קשר
  • London
  • עמוד הבית
  • חדש באתר? התחל כאן
  • אודות
  • קטגוריות
    • איך לחסוך
    • יוצאים מהחובות
    • מרגיז!
    • צדק חברתי
    • סיפורי סופרמרקט
    • ביקורות והמלצות
  • עמודי מבצעים של רשתות
  • המלצות
  • צרו קשר
  • London
ראשי » מרגיז! » חברות ישראליות, מספיק עם הקשקושים בפייסבוק

חברות ישראליות, מספיק עם הקשקושים בפייסבוק

אור גורן 10/04/2013 2 תגובות

במקום לספר לנו על מבצעים, או מידע אחר שקשור לחברה, הרבה חברות מתעקשות לכתוב קשקושים בעמוד הפייסבוק שלהן. די עם זה!

מספיק לכתוב קשקושים בעמודי חברות בפייסבוקהחברות המסחריות הישראליות, ולצורך הפוסט הזה מעניינות אותי בעיקר החברות שקשורות לכסף וצרכנות (כלומר – חברות כרטיסי האשראי, הבנקים, חברות הסלולר וכו'), גילו כבר מזמן את הפייסבוק. כלומר, הן גילו שיש הרבה אנשים בפייסבוק – זה לא אומר בהכרח שהן גילו מה לעשות עם פייסבוק.

הרשת החברתית יכולה להיות כלי נוח מאוד לקבלת עדכונים מהחברה. אפשר לספר ככה על מבצעים חדשים, אפשר לספר על שירותים שהתווספו, ואפשר גם לנהל דיונים עם הגולשים (והלקוחות) על החברה, לשמוע תלונות של אנשים (ולענות!), ולמצוא כך דברים שמפריעים ללקוחות.

יש חברות שעושות את זה יפה, אבל בהרבה מאוד מקרים, יש חברות שלא יודעות מה לעשות בפייסבוק. לפעמים יש עובד פנימי שמופקד על העניין, ולעיתים חברה חיצונית שאחראית על "ניהול מותגים במדיה החברתית", ועוד הגדרות מפוצצות. ואז מתחילה החגיגה, והגיחוך, וה"כולנו אחים ובואו נכייף ביחד", ועד מהרה נשכחת המטרה המקורית של עמוד הפייסבוק של החברה.

כך למשל, אם אני מצטרף לעמוד הפייסבוק של חברת כרטיס האשראי שלי, זה בגלל שאני רוצה לשמוע עדכונים חשובים שקשורים לכרטיס האשראי. לא מעניין אותי בשום צורה מה האנשים הנוספים שיש להם אותו כרטיס "מורחים על המצה שלהם". מה משותף לי ולכל שאר האנשים בעמוד הזה? דבר אחד: יש לנו אותו כרטיס אשראי. זו הסיבה שלשמה התכנסנו כאן. אם הייתי רוצה לדעת מה חבורת אנשים שלא קשורים אלי בשום דרך אחרת מורחים על המצה שלהם, הייתי מצטרף לקבוצת פייסבוק של מצות, או מריחות, או משהו.

כך גם ממש לא מעניין איזו גלידה הם (!) בעלי כרטיס האשראי האחר . ספרו לי בבקשה על המבצעים החדשים שלכם, ספרו לי על כל מיני אותיות קטנות שהוספתם בתנאים למבצעים האחרים, או כל דבר אחר שקשור לכרטיס. אבל אנא, אל תטנפו את קיר הפייסבוק שלי עם תמונות של שמש מחייכת וקריאה לגולשים לספר על הבוקר שלהם. אתם חברת אשראי, לא מטפל הוליסטי.

ובעמוד הפייסבוק של הסופרמרקט, ממש לא מעניין אותי לשמוע "מה הייתם עושים עם עוד יום של חופש?" – מעניין אותי יותר לשמוע, נניח, על מוצרים חדשים שנכנסו למגוון בסופר או על סניפים חדשים שנפתחו.

אז נכון, הדיון בפייסבוק יכול להתפתח לפעמים לכיוונים לא צפויים (במיוחד כשהלקוחות יכולים לכתוב על הקיר בעצמם. אצל רוב חברות האשראי למשל, הקיר סגור לכתיבת סטטוסים של גולשים. שחלילה לא יכתוב מישהו משהו שלילי, במקום לכתוב מה הוא מורח על המצה). אבל מנהלי הדף צריכים לכוון את הדיון היזום מטעמם למקומות שמעניינים את לקוחות החברה הספציפית.

אפשר גם לדבר קצת מסביב – למשל לקשר לידיעות שקשורות לסופרמרקטים בעולם. אפשר להביא נתונים על כרטיסי אשראי בעולם. אפשר ללמד קצת על עניינים כלכליים באתר של הבנק. אבל ההתעקשות המזוייפת הזאת על בניית "קהילה מגובשת" בעמוד הפייסבוק, מגוחכת. לא הכל חייב להיות רציני ומעונב – אבל אני רוצה את המידע שלמענו נרשמתי.

  • חושבים אחרת? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק של השקל. מצות – אין שם
כרטיס אשראי צרכנות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. מסכים עם כל מילה הגב 10/04/2013 בשעה 19:03

    שרות לקוחות זה מה שחשוב. הפייסבוק מאפשר היום לדבר עם חברות בגובה העניים כאן ועכשיו. הן יכולות לתת ערך אמיתי ללקוחות אם הן מספקות שרות לקוחות אמיתי דרך הפייסבוק

    • אור גורן הגב 11/04/2013 בשעה 08:35

      יש חברות שעושות את זה יפה. ויש חברות שעונות רק "אנא התקשר אל שירות הלקוחות שלנו", ואז בשביל מה בכלל לענות…

השארת תגובה

ביטול

עקבו אחרינו בפייסבוק
עקבו אחרינו בפייסבוק
עדכונים

הזן כתובת אימייל כדי לקבל הודעה על פוסט חדש

הפוסטים הנצפים ביותר
  • מדריך: איך לחסוך כסף בחופשה בלונדון - מהדורת 2019
    מדריך: איך לחסוך כסף בחופשה בלונדון - מהדורת 2019
  • כרטיסי אשראי ללא תשלום חודשי: הרשימה הגדולה
    כרטיסי אשראי ללא תשלום חודשי: הרשימה הגדולה
תגובות אחרונות
  • יהודית על כך תבטלו את דמי כרטיס האשראי – ותחסכו
  • צפורה על כך תבטלו את דמי כרטיס האשראי – ותחסכו
  • אמיר על כרטיסי אשראי ללא תשלום חודשי: הרשימה הגדולה
קטגוריות
  • איך לחסוך (69)
    • טיפים לחיסכון (33)
    • מדריכי חיסכון (17)
  • ביקורות והמלצות (2)
  • יוצאים מהחובות (16)
  • מרגיז! (26)
  • סיפורי סופרמרקט (12)
  • צדק חברתי (9)
כל הזכויות שמורות לאתר השקל © 2012-2017 Privacy Policy

Pin It on Pinterest

גלילה לראש העמוד