סוף הרומן שלי עם גולן טלקום200 שקלים. זה הסכום שבעבורו החליטו ב"גולן טלקום" שאין להם יותר צורך בי כלקוח. זה לא כל כך משנה שאנחנו מנויים שלהם מהחודש הראשון שבו החלו לגייס לקוחות, זה גם לא משנה שמאות לקוחות הצטרפו אליהם עד היום בזכות הבלוג הזה. בסופו של דבר, 200 שקלים עשו את ההבדל.

בשורה התחתונה זה כמובן לא עניין כספי נטו – זה עניין של שירות לקוחות. לצערי, אותו שירות לקוחות קלוקל שלמדתי להכיר על בשרי בחברות הסלולר הישנות. התופעה האיומה הזאת, של להבטיח משהו ואז לא לעמוד מאחוריו – ראינו את זה שוב ושוב בחברות הוותיקות. זו הרי הסיבה שאני לא חוזר אליהן היום. והנה, כל כך מהר, זה הגיע גם לגולן טלקום – לפחות מולי.

מעשה שהיה כך היה: בשנה שעברה, במסגרת קמפיין גיוס הלקוחות, הכריזו ב"גולן" על מבצע "חבר מביא חבר". במסגרתו, כל לקוח שימליץ ללקוח אחר לפתוח קו חדש בגולן – יקבל 200 שקלים (על הקו הבלתי מוגבל. על מסלול ה-9.9 הפרס היה נמוך יותר). זה לא אוטומטי, כמובן – אלא היה צורך לפרט באתר את המספר של הממליץ, כדי שההמלצה תירשם.

את הכסף עבור ההמלצות לא מקבלים מיד. התנאי היה שהלקוח החדש יישאר בגולן טלקום עד סוף השנה (תנאי שסיבך את גולן עם משרד התקשורת), ולכן הכסף עבור ההמלצה ניתן רק הרבה חודשים אחרי הצירוף עצמו – ובפועל, במהלך חודש ינואר האחרון.

באופן אישי ובאמצעות הבלוג הזה, המלצתי כמובן למאות אנשים להצטרף לגולן טלקום. אבל אף פעם לא ניסיתי לעשות את זה "דרך" מבצע החבר מביא חבר, כדי שלא יווצר הרושם שאני ממליץ לצורך המבצע. כך שדרך המבצע צירפתי בסך הכל אדם אחד. ומכיוון שהוא קרוב משפחה, אפילו הייתי שם כשהזמנת הקו החדש בוצעה בפועל. ומכיוון שהייתי שם, אני, בעצמי, באופן אישי, הכנסתי את מספר הנייד שלי כממליץ בטופס פתיחת הקו. "הידד", חשבתי לעצמי. עכשיו רק נותר לי לחכות חצי שנה, ואקבל 200 שקלים שלמים מגולן טלקום. נחמד.

אז עברה חצי שנה. מכיוון שאני מסודר, מכיוון שאני מתמצא בכל מה שקורה בשוק הסלולר – כשהגיע חודש ינואר והתשלומים בוששו להגיע, פניתי אל החברה ושאלתי מה קורה. "אל דאגה", הרגיעו אותי בפייסבוק – "בקרוב מאוד נכריז על התשלומים."

אז חיכיתי עוד קצת. ואז, אכן, זה קרה – החברה הכריזה בפייסבוק על התשלומים. לקוחות מאושרים דיווחו שקיבלו צ'קים מגולן טלקום, חזון אחרית הימים. ואני? כלום. יום יום בדקתי את תיבת הדואר, כאדם שמחכה למכתב מאהובו שהפליג מעבר לים כדי למכור תבלינים בארץ רחוקה. ויום יום שבתי מהתיבה מאוכזב – היא ריקה. לקוחות גולן טלקום האחרים צוהלים, ואילו אני – נותרתי ללא כלום.

לבסוף פניתי אל שירות הלקוחות של גולן טלקום. "היכן הצ'ק? למה הוא מתעכב?", שאלתי בחשש. הבטיחו לחזור אלי, ואכן חזרו למחרת. ואז קיבלתי את התשובה האיומה ביותר שחברה סלולרית ישראלית יכולה לתת לי בימים אלה. תשובה שעוררה אצלי את כל השדים, את כל הזכרונות הרעים ואת כל עוגמת הנפש שהכרתי בימים ההם, של שלושת חברות הסלולר הוותיקות: אין לנו תיעוד.

גולן טלקום היקרים: גם סלקום הבטיחו לי דברים, ואז גילו שאין להם תיעוד. גם פלאפון הבטיחו דברים, וגילו שאין תיעוד. באורנג' זה איכשהו לא קרה לי – אבל כנראה קרה לאחרים. ועכשיו, גולן היקרים – הצטרפתם אל הגדולים. הבטחתם משהו – ואז אין תיעוד.

אין לי מושג איך זה קרה. אני, כאמור, הכנסתי את מספר הממליץ באופן אישי, כך שלא יכול להיות שמישהו "שכח", נניח. בפועל, מסיבה כזו או אחרת, זה לא נרשם בגולן טלקום. הם יכולים כמובן לראות שהקו שעליו אני מדבר צורף בתקופת המבצע. הם יכולים גם לראות שזה קרה כשאני הייתי מנוי. הם יכולים לראות ששנינו עדיין מנויים, מאז. יכולים, אבל זה לא מעניין אותם. כי אין תיעוד.

מכאן, מבחינתם, יש שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שאני משקר. המצאתי את כל הסיפור הזה, דאגתי לבחון היטב את הזמנים שעליהם אני מדבר, וידאתי שהקו צורף בזמן המבצע, חיכיתי חצי שנה – ואז רקחתי סיפור מפולפל, רק כדי לסחוט 200 שקלים שלא מגיעים לי מגולן טלקום. האפשרות השניה היא שאני דובר אמת, ובגלל תקלה בצד של גולן טלקום (ובינינו – עם כל חיבתי אליהם עד היום – הימנעות מתקלות טכניות היא לא הצד החזק שלהם) – המבצע המהולל שלהם לא נרשם ולא עבד.

גולן טלקום, כמקובל בישראל (לצערי), בחרו באפשרות הראשונה. כלומר, לטעמם – אני משקר. הם לא אמרו את זה באופן מפורש, כמובן. הם כן שאלו, למשל, למה לא התקשרתי לשאול אם אני רשום למבצע לפני חצי שנה. סליחה? וכי למה שאתקשר? הרי אתם עצמכם אמרתם שהכסף יגיע רק בינואר, בתנאי שכולם עדיין לקוחות. לא ידעתי שאני צריך להתקשר כל חודש כדי לבדוק האם המחשבים שלכם מחקו את הרישום שלי או לא.

גולן טלקום עשו הרבה דברים טובים בשוק הסלולר הישראלי. בזכותם, ובזכות ירידת המחירים בשוק, הרווחתי עד היום הרבה יותר מ-200 שקלים. האם זה מספיק? אני לא בטוח. אם הייתי רוצה חברה שמבטיחה דבר אחד ואחר כך מתכחשת אליו בתירוצים טכניים כאלה ואחרים – הייתי חוזר לסלקום. היינו כבר בסרט הזה. וגם אם התפקיד של גולן טלקום בשוק חשוב – למה שאעשה להם הנחות שאני לא עושה לחברות אחרות? למה שאשלם כל חודש לחברה שטוענת (במעשיה) שאני שקרן?

אני עדיין מתלבט לאן לעבור. הוט מובייל? זה כנראה לא יקרה. יופון? רמי לוי? ואולי בסוף ארגע ואחליט להישאר? עוד לא ברור. אבל השורה התחתונה היא כזאת: מעכשיו, אם אראה מבצע אחר, בחברה אחרת, שיראה מספיק מפתה – אקפוץ עליו באותו רגע. זה לא היה המצב עד לפני שבועיים. במשך כמעט שנתיים, המשכתי לשלם בגולן 99 שקלים גם כשבשאר החברות המחיר ירד כמעט לחצי מזה.

חבל, גולן טלקום. היו לנו זמנים טובים ביחד.

עדכון, 12.2: שלחתי לשירות הלקוחות של גולן טלקום את הפוסט, כדי שאולי יבדקו את העניין יותר לעומק ויפיקו לקחים. תחילה ביקשו פרטים ואמרו שיבדקו – שמחתי. התשובה שקיבלתי כעבור שעתיים: בקשתך לניתוק התקבלה.

אני כותב על ענייני שירות לקוחות כבר הרבה זמן. תשובה משונה כזאת עוד לא קיבלתי.

Pin It on Pinterest